miércoles, 9 de octubre de 2013

L' EDUCACIÓ

¿Que es l'educació?

Segons la wikipedia:

Del llatí, "educere" es pot definir com:

-Procés multidireccional mediant el cual es transmeten coneixements, valors, costums i formes d'actuar. L'educació no solament es produeix a través de la paraula, està present en totes les nostres accions, sentiments i actituds.

-Procés de vinculació i conscienciació cultural, moral i de conducta. Així, a través de l'educació les noves generacions asimilen i aprenen els coneixements, normes de conducta, formes de ser i formes de veure el mon de generacions anterios, creant a mes altres nous.

-Procés de socialització formal dels individus d'una societat."


En l'educación tenim dos tipus d'entorns d'aprenentatge:

-Món real: en el qual es troben els llibres, professors, familia, televisió, amics, música, museus, teatres, prensa, l'escola, casa, biblioteques, etc.

-Món virtual: aqui podem trobar tot tipus de webs com youtube, facebook, google, twitter, wikipedia, whatsapp,blogs, etc.

Finalitats de l'educacio:

L'educació es un eina molt important a l'hora de creixer, la qual te com a finalitat:

-Preparar per la vida
-Assessorar
-Acollir
-Aconsellar
-Ensenyar
-Aprendre
-Educar
-Cultivar coneixements
-Guiar
-Acompanyar
-Socialitzar

En aques apartat hi ha dos agents que influeixen en l'educació: el mestre, l'alumne i la familia

Abans les finalitats de l'educació es basaven en instruir i ara en educar. A l'hora d'instruir estam parlant d'una escola tradicional, la qual el sistema educatiu era homogeni i propedeutic selectiu, l'alumne "no" sabia i el mestre l'impartia les clases en espais tancats (aules) i es feien agrupaments individuals i les classes tenien una durada d'una hora. Ara el sistema educatiu està mes avançat i es basa en educar; lo denomitat una escola constructiva, la qual el sistema educatiu està basat en orientar per a la vida i en la diversitat, l'alumne te el "poder" de raonar, crear, construir i es el protagonista del seu propi aprenentatge, el mestre orienta, guia i es responsable del mètode d'ensenyament impartir en agrupaments flexibles i en aules; tot aixó amb uns horaris flexibles, projectes i metodologies globalitzades. Sempre te que aver-hi una avaluació, la cual abans es realitzava amb exàmens teòrics finals i sancionadors, ara es realitza una avaluació continua formativa la cual presta atenció en l'inici de l'alumne, el seu procés i el final del curs. Fa un parell d'anys l'educació estava rodetjada d'una societat industrial, la cual duia als mestres a impartir classes monotones; ara estam en una època en la cual la societat esta informatitzada i comuicada.


Video en el cual el pensador i psicopedagoged italià m'hos impresiona amb unja gran exposició realitzada a Madrid els dies 23-25 de Novembre de 2012







Video-documental emitit per TVE 2 que comenta l'educació:





No hay comentarios:

Publicar un comentario