lunes, 21 de octubre de 2013

EL MESTRE


L'evolució de l'educació es inevitable en la societat, per aixó va cambiant la manera d'explicar i de impartir classes. Hem passat d'una escola tradicional a una escola constructiva, en la qual el mestre "dicta" les classes, sino que les imparteix. El mestre te al seu càrrec uns rols els quals en casa no es dessenvolupen, la labor d'aquest trata d'inculcar al nen uns coneixements; no es fàcil aquesta labor per un professor, com defen Santos Guerra.

En el capítol 8 de Carbonell, l'autor fa especial ènfasi en el comportament del mestre en l'aula.
Carbonell deia que el mestre:

...es la seua obligació atendre als seus alumnes
...autista o que no s'entera: poc interesat, solament es preocupa per la seua aula.
...nostàlgic: no renova
...boixos "maleducats, culpa de la familia"

Per una altra banda, Carbonell defensava al professorat diguen que tenen "enemics": el individualisme i el corporativisme. Segons l'autor, el mestre que es bassa en tot el llibre e imparteix les classes seguint-l'ho, duu a terme un comportament absentista; també tenim el mestre obssesionat amb les seves classes, l'especialista; el que està "absent" a la realitat, l'autista; el que viu en el passat, el nostàlgic; i per últim el professor que sempre està queixant-se. Carbonell encara d'estar en "contra" d'aquestos rols dels professors, defensa en part als mestres que saven realitzar el seu treball.

Crec, desprès d'haver cursat varios anys d'escola, d'ESO i de mòduls, he tingut professors com els que nombra Carbonell, desde el mestre de coneixement del medi que dictava tot el llibre i desarrollava un rol absentista fins al professor nostàlgic de llengua castellana que no parava de nombrar els temps de Franco, desde el meu punt de vista tots ells s'excedien del seu rol i no duien a terme un bon paper en la meva formació; quan vaig arribar als móduls vaig trovarme sense llibres i perdut en un aula en la qual explicaven la matèria i asignaven treballs...vaig tenir que començar a utilitzar les TIC per "sobreviure".

Que son les TPACK?

Technological Pedagogical Content knowledge que traduït al català significa Tecnología, contingut i pedagogia.
Model metodològic que nutreix d'un bon coneixement de la disciplina, la pedagogia i l'utilització de les TIC d'una manera adecuada per que l'educació tengui èxit

Petit video-explicatiu sobre les TPACK:




"El millor mestre es el que utilitza tecnologies per explicar els contiguts i per ensenyarlos"

No hay comentarios:

Publicar un comentario