lunes, 11 de noviembre de 2013

EL MESTRE QUE VULL SER


Desprès de molts anys cursant diferents estudis, desde la ESO fins als mòduls d'esport, he experimentat de que manera es pot aprendre, com ensenyar i com no fer-ho, com comenta Jaume Cela Ollé i Juli Palou Sangrà al llibre. Jo vull ser un mestre, el qual, els alumnes mai oblidin, el que aporti un granet de sorra en aquesta etapa de la vida del nen.


He treballat de monitor de temps lliure i en algunes classes de parkour particulars (esport que practic fa un parell d'anys) i crec que per ser un bon mestre es esencial que: tenguis vocació per el teu ofici, com el llibre comenta, no es una simple profesió, sino una vocació. Com mestre has de monstrar interés pels problemes dels teus alumnes, mai hi ha que donar-li l'esquema a un nen quan necessita la nostra ajuda i que per ell mateix arribi a descobrir com es solucionaen les diferents situacions i problemes que la vida el farà plantarli cara al futur. Mai tenim que sobrepassar la nostra autoritat amb l'alumne perque podría arribar a sentir-se atacat. Sempre tratarem d'explicar de manera que els nens prestin atenció i els inl.lusioni tornar a classe al dia següent per continuar aprenent. Es important també l'aprenentatge amb jocs i encara mes important es que mai perdin el somriure. Un pilar important en aquesta etapa del nen, es que es doni especial ènfasi en el diàleg i en la bondad. El mestre te que evitar que hi hagi discriminació a l'aula i acollir a tots els alumnes, siguin com siguin o vinguin d'on vinguin de la mateixa manera. El mestre ha que cuidar l'ambient i el material, sempre tenir-lo preparat i lliure d'espectatives adultes i de perills actius i conseguint aixi un ambient càlid i segur. Un mestre sempre ha d'estar reciclant-se, millorar constantment la seva forma d'ensenyar i expandint els seus coneixements.


Un professor mai ha de portar-se els problemes de casa a l'escola, no pot afectar la vida personal en lo professional.

Per últim, crec que un gran repte per a l'educació del s.XXI i molt important, es que es pugui arribar a desenvolupar una educació que ensenyi a “ser” i deixi de costat el fet de ser un “número” o de donarli valor a la quantitat i no a la qualitat. I que el sistema educactiu ajudi a les persones a arribar a ser mes humans. L'escola ha d'aportar herramentes per que la persona es pugui moure amb destreça en el món actual en que es viu.


Finalitzaré nombrant a Albert Einstein, el qual defenia que tots som iguals. Una vegada arribant a un aeroport varen demanar-l'hi que contestés a quina raça pertenia; ell va respondre: a la humana.


"VA DE MESTRES": video realitzat amb els meus companys Noelia Cebrià, Claudia Lete i Alejo Muñoz:

No hay comentarios:

Publicar un comentario