Segons Zabala , la compéncia és saber aplicar un
coneixement de diferents maneres però sempre amb el mateix context o
finalitat.
El currículum actual , ja que el sistema és
propedèutic i selectiu , priorisa el fet de donar coneixements
teòrics sobre la base d' aplicar a la pràctica.
Les competències juguen molts factors en el mètode
d'ensenyament constructivista en l'educació , ja que es van
introduir amb la finalitat d'educar i transmetre a l'alumne uns
coneixements significatius i educar per la vida mateixa.
Zabala ens exposa que no hi ha una metodologia pròpia
a l'hora de dur a terme un ensenyament-aprenentatge i que hi ha unes
referències a l'hora que els nens aprenguin : els nens aprenen
exposant , construint i posant en pràctica el material estudiat
anteriorment . Al meu parer, és molt important la manera en la qual
es vol fer arribar un coneixement a un nen , ja que si es realitza de
manera errònia el posarà en pràctica malament i no tindrà un
coneixement correcte del plantejat pel professor , si el docent tria
una bona metodologia per transmetre els seus coneixements , l'alumne
el podrà " processar " d'una millor manera i es nodrirà
ja no només de coneixement sinó de la qualitat d'aquest.
No hay comentarios:
Publicar un comentario